Силові види спорту (атлетизм)

 

Кафедра технологій оздоровлення і спорту

Силові види спорту

(атлетизм)

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський)

Галузь знань

Всі

Спеціальність

Всі

Освітня програма

Всі

Статус дисципліни

Вибіркова

Форма навчання

Очна (денна)

Рік підготовки, семестр

2-й курс, осінній / весняний семестр

Обсяг дисципліни

2 кредити (60 год) аудиторні заняття: лекції – 0 годин, практичні –36 годин, самостійна робота –24 години

Семестровий контроль/ контрольні заходи

Залік, модульна контрольна робота, календарний контроль

Розклад занять

2 години на тиждень

Мова викладання

Українська

Інформація про керівника курсу / викладачів

http://ktos-fbmi.kpi.ua

Розміщення курсу

Навчальне відділення атлетизм 4( поверх)

https://do.ipo.kpi.ua/course/view.php?id=2624

Програма навчальної дисципліни

  1. Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Курс «Силові види спорту (атлетизмрозрахований на бакалаврів 2 курсу.

Основною метою навчальної дисципліни «Силові види спорту (атлетизм)» є формування у студентів здатності підтримувати на достатньому рівні стан фізичного здоров’я, фізичної та розумової працездатності; розвивати основні життєво необхідні професійно-прикладні рухові навички; формувати мотивацію до занять руховою активністю та спортом як складової здорового способу життя.

Дисципліна «Силові види спорту (атлетизм)» має міждисциплінарний характер, інтегрує знання з біологічних, медичних, педагогічних та інших наук, сприяє підвищенню рівня фізичного розвитку, функціональному удосконаленню систем організму, набуттю основних життєво важливих рухових навичок та вмінь для подальшої професійної діяльності.

В результаті вивчення навчальної дисципліни «Силові види спорту (атлетизм)» студенти зможуть:

  1. використовувати засоби атлетизму з метою підвищення фізичної та розумової працездатності, розвитку фізичних якостей, відновлення та збереження здоров`я;
  2. здійснювати контроль та самоконтроль за функціональним станом організму;
  3. забезпечувати збереження і зміцнення стану індивідуального здоров`я з метою підтримки належного рівня фізичного стану.
  1. Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Дисципліна «Силові види спорту (атлетизм відноситься до циклу дисциплін загальної підготовки, вона є вибірковим компонентом Освітньої програми. Для успішного засвоєння дисципліни студентам необхідно належати за станом здоров’я до основної чи підготовчої медичної групи.

  1. Зміст навчальної дисципліни

Тематика практичних занять.

Тема 1.

Інформаційне забезпечення проведення занять з атлетизму, техніка безпеки. Вплив рухової активності на організм людини.

 

Тема 2.

Визначення функціонального стану серцево-судинної системи (ССС). Опорно-руховий апарат людини. Принципи та види рухової діяльності.

 

Тема 3.

Вибір оптимальних засобів  вдосконалення фізичної підготовленості в контексті атлетизму.

 

Тема 4.

Вибір і вдосконалення техніки виконання силових вправ.

 

Тема 5.

Контроль і оцінювання рівня силової підготовленості.

 

Тема 6.

Гармонійний розвиток фізичних якостей в контексті атлетизму.

Тема 7.

Тестування рівня фізичної підготовленості.

 

 

  1. Навчальні матеріали та ресурси

Базова навчальна література:

  1. Сиротинская Е.К. Методические рекомендации для студенток 1–2 курсов, занимающихся атлетической гимнастикой / .К. Сиротинская. – Київ: НТУУ «КПІ», 2011. – 42 с.
  2. Сиротинська О.К., Панкратов М.С. Методичні вказівки до виконання вимог техніки безпеки та профілактики травматизму студентів на заняттях з атлетичної гімнастики у вищих навчальних закладах [Електронний ресурс] / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад.: О. К. Сиротинська, М. С. Панкратов. – Електронні текстові данні (1 файл: 155,5 Кбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 24 с. – Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/20060

  1. Твердохліб О.Ф. Біологічні основи атлетичної гімнастики для початківців [Електронний ресурс] : методичні рекомендації для студентів навчального відділення атлетичної гімнастики / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад. О. Ф. Твердохліб ; відп. ред. А. Л. Бойко. – Електронні текстові данні (1 файл: 950,91 Кбайт). – Київ  КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 30 с. – Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу):          https://ela.kpi.ua/handle/123456789/19250

  1. Твердохліб О.Ф. Фізичне виховання. Атлетична гімнастика для початківців (м’язи спини) [Електронний ресурс] : методичні рекомендації для самостійної роботи студентів / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад. О. Ф. Твердохліб, М. Г. Масалкін, Ю. О. Мартинов. – Електронні текстові данні (1 файл: 2,67 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 43 с. – Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу):          https://ela.kpi.ua/handle/123456789/20607

  1. Твердохліб О.Ф. Фізичне виховання. Атлетична гімнастика для початківців (м’язи верхніх кінцівок) [Електронний ресурс] : методичні рекомендації для самостійної роботи студентів / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; О. Ф.Твердохліб, А. І. Соболенко, М. М. Корюкаєв. – Електронні текстові данні (1 файл: 1,47 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 36 с. – Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/20606  

  1. Фізичне виховання. Атлетична гімнастика: «Програма цільового збільшення сили основних м’язів» [Електронний ресурс] : методичні рекомендації до практичних занять для студентів навчального відділення атлетичної гімнастики /НТУУ «КПІ» ; уклад. М. Г. Масалкін, Ю. О. Мартинов. – Електронні текстові дані (1 файл: 1,83 Мбайт). – Київ : НТУУ «КПІ», 2010. – Назва з екрана. Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/507

 

Додаткова література:

  1. Фізичне виховання: Курс лекцій з дисципліни для студентів усіх спеціальностей / Уклад. Вихляєв Ю М., Давиденко В. Ю., Бойко Г. Л., Карпюк І. Ю. – К.: НТУУ “КПІ”, 2007, с. 6 – 13.
  2. Фізичне виховання [Електронний ресурс]: методичні рекомендації для самостійних занять з фізичного виховання для студентів навчального відділення аеробіки НТУУ «КПІ». Методичні рекомендації для студентів, які займаються аеробікою / НТУУ «КПІ»; уклад. Н. В. Іванюта, С. Є. Толмачова, Н. В. Кузьменко, Н. В. Градусова [та ін.]. – Електронні текстові данні (1 файл: 32,4 Кбайт). – Київ: НТУУ «КПІ», 2015. – 137 с. – Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/15480

  1. Фізичне виховання. Методичні рекомендації для виконання комплексу вправ з фітболом для студентів навчального відділення аеробіки НТУУ «КПІ» [Електронний ресурс] / НТУУ «КПІ»; уклад. Н. В. Іванюта, С. Є. Толмачова. – Електронні текстові дані (1 файл: 906 КБ). – Київ: НТУУ «КПІ», 2015. – 42 с. – Назва з екрана.

Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/11742

  1. Методичні рекомендації для виконання комплексу вправ за системою пілатес [Електронний ресурс] / НТУУ «КПІ»; уклад. С. Є. Толмачова, Н. В. Іванюта. – Електронні текстові дані (1 файл: 17,1 Мбайт). – Київ: НТУУ «КПІ», 2014. – 66 с. – Назва з екрана.

Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/8148

  1. Базова аеробіка у структурі оздоровчого фітнесу [Електронний ресурс]: методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Фізичне виховання» для студентів усіх спеціальностей / НТУУ «КПІ» ; уклад. Н. В. Кузьменко, Н. В. Градусова. – Електронні текстові дані (1 файл: 187 Кбайт).  – Київ: НТУУ «КПІ», 2011. – Назва з екрана.

Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/1780

  1. Фізичне виховання. Легка атлетика - фітнес [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. всіх спеціальностей / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Новицький Ю. В., Гаврилова Н. М., Прус Н. М., Руденко Г. А., Скибицький І. Г., Ускова С. М. – Електронні текстові дані (1 файл: 2,79 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 152 с. – Назва з екрана

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/44515

  1. Фізичне виховання. Бокс [Електронний ресурс]: [навчальний посібник] / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: В. В. Назимок, Гаврилова Н. М., Ю. О. Мартинов, В. Е. Добровольський. – Електронні текстові дані (1 файл: 1,31 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 141 с. – Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42034

8. Фізичне виховання. Настільний теніс [Електронний ресурс]: навчальний посібник для студентів всіх спеціальностей / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Л. Г. Гришко, Н. В. Завадська, І. В. Новікова, О. М. Чиченьова. – Електронні текстові дані (1 файл: 3,11 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 108 с. – Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42022

9. Основи здорового способу життя: оздоровчі фітнес програми [Електронний ресурс]: навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: І. В. Зеніна, В. Е. Добровольський, В. І. Шишацька. – Електронні текстові данні (1 файл: 1,14 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 78 с. – Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42021

10. Фізичне виховання. Плавання: навч. посіб. для студ. всіх спеціальностей / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Дакал Н. А, Хіміч І. Ю., Антонюк О. В., Парахонько В. М., Смірнов К. М., Черевичко О. Г., Зубко В. В., Качалов О. Ю., Муравський Л. В. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 216 с. - Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42507

11. Фізичне виховання. Спортивна гімнастика [Електронний ресурс]: навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: І. В. Зеніна, В. Е. Добровольський, В. І. Шишацька. – Електронні текстові данні (1 файл: 1,01 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 84 с. – Назва з екрана.

URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/41115

 

Навчальний контент

  1. Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Практичне заняття № 1. Задачі: 1. Ознайомити з технікою безпеки,основними правилами тренування та організації практичних занять з атлетизму.

2. Ознайомити з принципами тренування в атлетизмі.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вихідні положення при виконанні вправ, робота фіксуючих м’язів. Положення тулубу, рук, ніг.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 2. Задачі: 1. Ознайомити з будовою опорно-рухового апарату людини.

2. Ознайомити з видами рухової діяльності (кардіо, стретчинг, силова, швидкісна та ін.) та принципами тренування в атлетизмі.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи: кардіо, стретчинг, силові, швидкісні та ін.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 3. Задачі: 1. Ознайомити з історією атлетизму.

2. Навчити техніці виконання комплексу вправ з гантелями.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи кардіо, стретчинг,  з гантелями.

Проведення експрес-опитування. 

Практичне заняття № 4. Задачі: 1. Надати базові знання з розвитку фізичної якості сили.  

2.  Навчити техніці виконання вправи згинання-розгинання рук в упорі «віджимання».

3. Вдосконалити техніку виконання вправ з гантелями.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи кардіо, стретчинг, з гантелями.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 5. Задачі: 1. Ознайомити з основами будови, роботи і розвитку м’язів.

2. Навчити техніці виконання комплексу вправ зі штангою.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з грифом, штангою, на тренажерах, поперечині та шведській драбині.  

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 6. Задачі: 1. Ознайомити з методами контролю за функціональним станом організму.

2. Вдосконалити техніку виконання вправ зі штангою.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з грифом, штангою на брусах, тренажерах, поперечин,шведській драбині.

Практичне заняття № 7. Задачі: 1. Надати базові знання про розвиток грудних м'язів.

2. Навчити техніці виконання вправ для розвитку м’язів грудей.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з гантелями, грифом, штангою, на брусах, тренажерах, поперечині та шведській драбині.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 8. Задачі: 1. Надати базові знання про розвиток м'язів спини.

2. Навчити техніці виконання вправ для розвитку м'язів спини.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з гантелями, грифом, штангою, на брусах, тренажерах, поперечині та шведській драбині..

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 9. Задачі: 1. Надати базові знання про розвиток м'язів ніг.

2. Навчити техніці виконання вправ для розвитку м'язів ніг.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з гантелями, грифом, штангою, на брусах, тренажерах, поперечині та шведській драбині.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 10. Задачі: 1. . Надати базові знання про розвиток гнучкості.

2. Навчити техніці виконання вправ для розвитку біцепсів і трицепсів.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з гантелями, грифом, штангою, на брусах, тренажерах, поперечині та шведській драбині.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 11. Задачі: 1 Надати базові знання про розвиток і техніку виконання вправ для розвитку м'язів живота.

2. Навчити техніці виконання вправи «планка».

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з гантелями, грифом, штангою, на брусах, тренажерах, поперечині та шведській драбині. 

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 12. Задачі: 1. Ознайомити та навчити техніці виконання вправ для розвитку м’язів плечового поясу.

2. Навчити техніці виконання вправ з розвитку м’язів плечового поясу.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з гантелями, грифом, штангою, на брусах, тренажерах, поперечині та шведській драбині.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 13. Задачі: 1. Надати базові знання про розвиток м'язів рук.

2. Навчити техніці виконання вправ для розвитку м'язів рук.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з гантелями, грифом, штангою, на брусах, тренажерах, поперечині та шведській драбині.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 14. Задачі: 1. Надати базові знання про розвиток фізичної якості швидкості.

2. Ознайомити та навчити техніці виконання вправ для розвитку трапецієподібних і дельтоподібних м’язів.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з гантелями, грифом, штангою, на брусах, тренажерах, поперечині та шведській драбині.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 15. Задачі: 1. Надати базові знання про розвиток фізичної якості витривалості.

2. Удосконалити техніку виконання вправ для розвитку м'язів рук.

Засоби: інтерактивні матеріали. Вправи з гантелями, грифом, штангою, на брусах, тренажерах, поперечині та шведській драбині.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 16. Задачі: 1. Сприяти прояву основних фізичних якостей.

Засоби: контрольні нормативи – стрибок з місця вгору, човниковий біг 4х9 м з високого старту, нахил тулуба з положення сидячи, згинання-розгинання рук в упорі лежачи.

Проведення експрес-опитування.

Практичне заняття № 17.

Виконання модульної контрольної роботи.

Практичне заняття № 18.

Проведення заліку.

  1. Самостійна робота студента

Підготовка до практичних занять, експрес-опитування та підготовка до складання тестів з фізичної підготовленості, виконання модульної контрольної роботи (17-й тиждень).

Політика та контроль

  1. Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Правила відвідування занять: студенти, які спізнилися на заняття, до них не допускаються; студенти допускаються до занять за наявності у них спортивного одягу та спортивного взуття, та наявності довідки щодо їхньої медичної групи за станом здоров’я.

Правила поведінки на заняттях: вимкнення телефонів, дотримання вимог з техніки безпеки.

Правила захисту індивідуальних завдань: дотримання принципу академічної доброчесності

Правила призначення заохочувальних балів: заохочувальні бали нараховуються за участь у змаганнях, спортивно-оздоровчих заходах за планом кафедри, факультету, університету (5…+7 балів); участь у міських, республіканських або міжнародних змаганнях (5…+7 балів)

Сума заохочувальних балів не може перевищувати 10 балів.

  • Політика дедлайнів та перескладань: заняття, що пропущені без поважних причин, відпрацьовуються у відведені для цього строки в кінці семестру. У студентів є можливість двох перескладань у присутності комісії.
  • Інші вимоги, що не суперечать законодавству України та нормативним документам Університету: під час складання тестування студентам слід дотримуватися правил техніки безпеки.
  • Політика щодо академічної доброчесності: політика, принципи академічної доброчесності та норми етичної поведінки студентів і працівників Університету визначені у кодексі честі КПІ ім. Ігоря Сікорського (див: https//kpi.ua/code).
  1. Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

1. Виконання тестових завдань на практичних заняттях

На практичних заняттях № 1-16 тестові завдання (відповідно до теоретичної та практичної складових) оцінюються кожна складова в 1 бал.

Максимальна кількість балів за тестові завдання – 32 балів.

2. Модульна контрольна робота МКР

Проводиться на 17-му практичному занятті у формі тесту, що містить 36 тестових завдань, кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала.

Максимальна оцінка – 18 балів.

3. Тести з фізичної підготовленості - 50 балів.

Стрибок вгору з місця (см)

Чол.

55

52

49

46

43

40

≤39

Жін.

45

42

39

36

33

30

≤29

Бали

10

9

8

7

6

5

0

Човниковий біг 4 х 9 м (сек)

Чол.

9,0

9,4

9,8

10,3

10,8

11,0

>11,0

Жін.

10,4

10,7

11,2

11,6

12,0

12,3

>12,3

Бали

10

9

8

7

6

5

0

Силова вправа: чоловіки, жінки – згинання-розгинання рук в упорі лежачи (разів)

Чол.

38

32

28

24

22

20

<5

Жін.

20

15

12

10

8

7

<7

Бали

10

9

8

7

6

5

0

Вправа на гнучкість (см)

Чол.

13

11

9

7

5

3

<3

Жін.

16

14

12

10

8

6

<6

Бали

10

9

8

7

6

5

0

За окремим графіком протягом семестру: плавання вільним стилем без урахування часу (м)

Чол.

100

75

50

25

<25

Жін.

100

75

50

25

<25

Бали

10

8

6

4

0

 

Календарний контроль проводиться протягом семестру як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу. Позитивний результат з КК студент отримує коли його поточний рейтинговий бал складає не менше 50% від максимально можливого на момент проведення КК.

Остаточна оцінка опанування студентом освітнього компонента оцінюється за результатом його роботи за семестр з переведенням його рейтингових балів до університетської шкали оцінювання (Таблиця 1).

Остаточний рейтинг студента не може перевищувати 100 балів!

Семестровий контроль – залік.

Якщо за результатами роботи у семестрі студент набрав менше 60 балів або він бажає підвищити свій рейтинговий бал, то на останньому за розкладом занятті (18-й тиждень), йому надається можливість виконати інтегральну залікову контрольну роботу, а його попередній рейтинг анулюється.

Залікова контрольна робота проводиться у формі тестування. Студенту пропонується інтегральний тест, що містить 50 питань, кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.

Максимальна кількість балів за інтегральний тест – 100 балів.

 

Відповідність рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:

Таблиця 1

 

Рейтингові бали студента

Оцінка за університетською шкалою

95 – 100

Відмінно

85 – 94

Дуже добре

75 – 84

Добре

65 – 74

Задовільно

60 – 64

Достатньо

< 60

Незадовільно

 

  1. Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Під час проходження навчального матеріалу з навчальної дисципліни передбачено  використання сучасних технологій в навчальному процесі. Протягом навчального періоду передбачено використання студентами засобів та методів самоконтролю за станом здоров'я, дотримання ними вимог з попередження травматизму та захворювань.

Практичні завдання студентам надаються залежно від поточного стану функціональної готовності їхнього організму та ступеню їхнього оволодіння технікою виконання спортивних та фізичних вправ.

Методика реалізації завдань регламентується правилами техніки безпеки та здійсненням студентами самостійного контролю за станом основних функціональних систем.

На практичних заняттях вирішуються завдання з підвищення рівня розвитку фізичних і психічних якостей, використовуються аналітичні підходи до вибору методів розвитку сили окремих м'язів та їх груп, а також методи та засоби активного відпочинку і відновлення організму.

Під час занять, відповідно до вимог та форм організації навчальних занять з атлетизму, використовується навчальний інвентар та спортивно-технічна база.

До програмного матеріалу для груп початкової фізичної підготовки включено:

  • фізичну підготовку, основною метою якої є створення бази для підвищення рівня майстерності за допомогою загально-фізичних засобів підготовки.
  • технічну підготовку, основною метою якої є вдосконалення індивідуальної техніки, розширення діапазону рухових навичок.

 

Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):

Складено: в.о. зав. кафедри технологій оздоровлення і спорту, к.п.н.,  доцент, Бойко Ганна Леонідівна

к.п.н., доцент Новицький Юрій Володимирович

к.п.н., доцент Твердохліб Олена Федорівна

Ухвалено кафедрою технологій оздоровлення і спорту (протокол № ___ від ______ 2021)

Погоджено Методичною радою університету (протокол № __ від ___________ 2021)