Циклічні види спорту (плавання для початківців)
|
|
Кафедра технологій оздоровлення і спорту |
Циклічні види спорту (плавання для початківців) Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус) |
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) |
Галузь знань |
Всі |
Спеціальність |
Всі |
Освітня програма |
Всі |
Статус дисципліни |
Вибіркова |
Форма навчання |
Очна (денна) |
Рік підготовки, семестр |
2-й курс, осінній / весняний семестр |
Обсяг дисципліни |
2кредити (60 год) аудиторні заняття: лекції – 0 годин, практичні –36 годин, самостійна робота –24 години |
Семестровий контроль/ контрольні заходи |
Залік, модульна контрольна робота, календарний контроль |
Розклад занять |
2 години на тиждень |
Мова викладання |
Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
|
Розміщення курсу |
Навчальне відділення плавання |
Програма навчальної дисципліни
- Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Основною метою навчальної дисципліни «Циклічні види спорту (плавання для початківців)» є формування у студентів здатності підтримувати на достатньому рівні стан фізичного здоров’я, фізичної та розумової працездатності; розвивати основні життєво необхідні професійно-прикладні рухові навички; формувати мотивацію до занять руховою активністю та спортом як складової здорового способу життя;
Дисципліна «Циклічні види спорту (плавання для початківців)» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з медико-біологічних, психолого-педагогічних та інших наук, які сприяють підвищенню рівня фізичного розвитку, функціональному удосконаленню систем організму, набуттю основних життєво важливих рухових навичок, вмінь для подальшої професійної діяльності.
В результаті вивчення навчальної дисципліни «Циклічні види спорту (плавання для початківців)» студенти:
- набудуть життєво необхідної навички - вміння плавати;
- зможуть використовувати засоби плавання з метою підвищення фізичної та розумової працездатності, розвитку фізичних якостей, відновлення та збереження здоров`я;
- зможуть здійснювати контроль та самоконтроль за функціональним станом організму;
- зможуть забезпечувати збереження і зміцнення стану індивідуального здоров`я з метою підтримки належного рівня фізичного стану.
- Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Дисципліна «Циклічні види спорту (плавання для початківців)» відноситься до циклу дисциплін загальної підготовки, вона є вибірковим компонентом Освітньої програми. Для успішного засвоєння дисципліни студентам необхідно належати за станом здоров’я до основної чи підготовчої медичної групи. Студентам, які за станом здоров'я належать до спеціальної медичної групи, слід отримати дозвіл лікаря для занять з плавання.
- Зміст навчальної дисципліни
Тематика практичних занять.
Тема 1. |
Інформаційне забезпечення проведення занять з плавання.
|
Тема 2. |
Методика визначення індивідуального фізичного стану. Аналіз та оцінювання рівня індивідуальної фізичної підготовленості.
|
Тема 3. |
Вдосконалення фізичної підготовленості засобами плавання.
|
Тема 4. |
Вдосконалення техніки виконання фізичних вправ з плавання.
|
Тема 5. |
Контроль і оцінювання рівня власної фізичної підготовленості.
|
Тема 6 |
Вдосконалення фізичних якостей засобами плавання. |
Тема 7 |
Тестування рівня фізичної підготовленості |
|
|
- Навчальні матеріали та ресурси
Базова навчальна література:
Навчальні посібники
- Фізичне виховання. Плавання: навч. посіб. для студ. всіх спеціальностей / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Дакал Н. А, Хіміч І. Ю., Антонюк О. В., Парахонько В. М., Смірнов К. М., Черевичко О. Г., Зубко В. В., Качалов О. Ю., Муравський Л. В. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 216 с. - Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42507
- Використання елементів підводного плавання для прискорення процесу навчання плаванню [Електронний ресурс]: методичні рекомендації до практичних занять для студентів навчального відділення плавання / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Н. А. Дакал, В. М. Назарук, В. М. Парахонько, О. В. А нтонюк. – Електронні текстові данні (1 файл: 86,89 Кбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 24 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/21005
- Оптимізація процесу навчання плаванню засобами аквафітнесу [Електронний ресурс]: методичні рекомендації до практичних занять для студентів навчального відділення плавання / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад.: Н. А. Дакал, О. Г. Черевичко, О. Ю. Каліщук. – Електронні текстові дані (1 файл: 114,29 Кбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 26 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/21002
- Початкове навчання плаванню [Електронний ресурс]: методичні рекомендації до практичних занять для студентів, які не вміють плавати / НТУУ «КПІ»; уклад. Н. А. Дакал, Смірнов К. М., Є. М. Щеглов. – Електронні текстові дані (1 файл: 5,72 Кбайт). – Київ: НТУУ «КПІ», 2012. – Назва з екрана. Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/1787
- Методичні рекомендації до практичних занять для студентів, які не вміють плавати «Психологічна підготовка при навчанні плаванню» для викладачів, студентів та інструкторів [Електронний ресурс] / НТУУ «КПІ» ; уклад. В. М. Назарук, О. Г. Черевичко. – Електронні текстові дані (1 файл: 149 Кбайт). – Київ : НТУУ «КПІ», 2012. – Назва з екрана. Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/1785
- Фізичне виховання. Формування спеціальних умінь та навичок у процесі навчання плаванню [Електронний ресурс]: методичні рекомендації до вивчення дисципліни для студентів навчального відділення плавання / НТУУ «КПІ»; уклад.: Хіміч І. Ю., Черевичко О.Г , Качалов О. Ю.– Електронні текстові дані (1 файл: 1,4 Мбайт). – Київ : НТУУ «КПІ», 2012. – 69 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/31969
- Дакал Н. А., Вихляєв Ю. М., Новицький Ю. В. Методичні рекомендації до вивчення навчального курсу з плавання. НТТУ «КПІ». 2000.
- Дакал Н. А., Смірнов К. М., Щеглов Є. М. Початкове навчання плаванню. Методичні рекомендації / Н. А. Дакал і співавт. – К.: НТУУ «КПІ», 2012. – 56 с.
- Підвищення рівня розвитку гнучкості. Методичні рекомендації з дисципліни «Фізичне виховання» для студентів навчального відділення плавання / Уклад.: І. Ю. Хіміч, О. Ю. Качалов. – К.: НТУУ «КПІ», 2012. – 48 с.
- Підвищення рівня розвитку сили. Метод. реком. до самост. занять студентів навчального відділення плавання / Уклад.: К. М. Смірнов, Є. М. Щеглов. К.: НТУУ «КПІ», 2012. – 24 с.
Додаткова література:
- Фізичне виховання: Курс лекцій з дисципліни для студентів усіх спеціальностей / Уклад. Вихляєв Ю М., Давиденко В. Ю., Бойко Г. Л., Карпюк І. Ю. – К.: НТУУ “КПІ”, 2007, с. 6 – 13.
- Фізичне виховання. Атлетична гімнастика для початківців (м’язи спини) [Електронний ресурс]: методичні рекомендації для самостійної роботи студентів / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад. О. Ф. Твердохліб, М. Г. Масалкін, Ю. О. Мартинов. – Електронні текстові данні (1 файл: 2,67 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 43 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/20607
- Фізичне виховання. Атлетична гімнастика для початківців (м’язи верхніх кінцівок) [Електронний ресурс]: методичні рекомендації для самостійної роботи студентів / КПІ ім. Ігоря Сікорського; О. Ф. Твердохліб, А І. Соболенко, М. М. Корюкаєв. – Електронні текстові данні (1 файл: 1,47 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 36 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/20606
- Фізичне виховання [Електронний ресурс]: методичні рекомендації для самостійних занять з фізичного виховання для студентів навчального відділення аеробіки НТУУ «КПІ». Методичні рекомендації для студентів, які займаються аеробікою / НТУУ «КПІ»; уклад. Н. В. Іванюта, С. Є. Толмачова, Н. В. Кузьменко, Н. В. Градусова [та ін.]. – Електронні текстові данні (1 файл: 32,4 Кбайт). – Київ: НТУУ «КПІ», 2015. – 137 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/15480
- Фізичне виховання. Методичні рекомендації для виконання комплексу вправ з фітболом для студентів навчального відділення аеробіки НТУУ «КПІ» [Електронний ресурс] / НТУУ «КПІ»; уклад. Н. В. Іванюта, С. Є. Толмачова. – Електронні текстові дані (1 файл: 906 КБ). – Київ: НТУУ «КПІ», 2015. – 42 с. – Назва з екрана.
Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/11742
- Методичні рекомендації для виконання комплексу вправ за системою пілатес [Електронний ресурс] / НТУУ «КПІ»; уклад. С. Є. Толмачова, Н. В. Іванюта. – Електронні текстові дані (1 файл: 17,1 Мбайт). – Київ: НТУУ «КПІ», 2014. – 66 с. – Назва з екрана.
Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/8148
- Базова аеробіка у структурі оздоровчого фітнесу [Електронний ресурс]: методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Фізичне виховання» для студентів усіх спеціальностей / НТУУ «КПІ» ; уклад. Н. В. Кузьменко, Н. В. Градусова. – Електронні текстові дані (1 файл: 187 Кбайт). – Київ: НТУУ «КПІ», 2011. – Назва з екрана.
Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/1780
- Фізичне виховання. Легка атлетика - фітнес [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. всіх спеціальностей / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Новицький Ю. В., Гаврилова Н. М., Прус Н. М., Руденко Г. А., Скибицький І. Г., Ускова С. М. – Електронні текстові дані (1 файл: 2,79 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 152 с. – Назва з екрана
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/44515
- Фізичне виховання. Бокс [Електронний ресурс]: [навчальний посібник] / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: В. В. Назимок, Гаврилова Н. М., Ю. О. Мартинов, В. Е. Добровольський. – Електронні текстові дані (1 файл: 1,31 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 141 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42034
10. Фізичне виховання. Настільний теніс [Електронний ресурс]: навчальний посібник для студентів всіх спеціальностей / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Л. Г. Гришко, Н. В. Завадська, І. В. Новікова, О. М. Чиченьова. – Електронні текстові дані (1 файл: 3,11 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 108 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42022
11. Основи здорового способу життя: оздоровчі фітнес програми [Електронний ресурс]: навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: І. В. Зеніна, В. Е. Добровольський, В. І. Шишацька. – Електронні текстові данні (1 файл: 1,14 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 78 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42021
12. Фізичне виховання. Техніка та тактика гри в баскетбол. Навчання техніці та тактиці гри у баскетбол для студентів [Електронний ресурс]: навчальний посібник для студеннтів / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Л. В. Анікеєнко, В. М. Єфременко, О. М. Яременко, О. В. Кузенков, Г. О. Устименко. – Електронні текстові данні (1 файл: 2,86 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 127 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42020
13. Саламаха, О. Є. Фізичне виховання. Основи прикладної техніки східних бойових мистецтв – карате, таеквон-до. Навчальний посібник для самостійної роботи студентів [Електронний ресурс]: навчальний посібник для студентів всіх спеціальностей / О. Є. Саламаха; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові данні (1 файл: 6,32 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 87 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/41508
14. Фізичне виховання. Волейбол [Електронний ресурс]: навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра / Міщук Д. М., Сироватко З. В., Абрамов С. А., Томашевський Д. В., Довгопол Е. П.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові дані (1 файл: 4,86 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 129 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/41128
15. Фізичне виховання. Спортивна гімнастика [Електронний ресурс]: навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: І. В. Зеніна, В. Е. Добровольський, В. І. Шишацька. – Електронні текстові данні (1 файл: 1,01 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 84 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/41115
16. Фізичне виховання. Спортивний туризм [Електронний ресурс]: навч. посіб. для здобувачів ступеня бакалавра / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Михайленко В. М. , Сога С. М. – Електронні текстові дані (1 файл: 695 Кбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 50 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/41107
Навчальний контент
- Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Практичне заняття № 1. Задачі: 1. Надати теоретичні знання з історії виникнення і розвитку плавання.
2.Ознайомити з технікою безпеки та правилами поведінки на заняттях з плавання.
Засоби: інтерактивні матеріали.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 2. Задачі: 1. Ознайомити з водним середовищем.
2. Ознайомити з рухами ногами кролем на грудях і на спині.
3. Сприяти освоєнню з водним середовищем в іграх на воді.
Засоби: інтерактивні матеріали, вправи для освоєння з водою : присідання в воду без видиху і з видихом; вправи «зірочка», «медуза», «поплавок», «стріла»; вправи на дихання – вправи біля бортика; ковзання на грудях і на спині; рухи ногами на грудях та кролем на спині з різним вихідним положенням рук; імітаційні вправи – сидячи на лаві, рухи ногами кролем; ігри на воді.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 3. Задачі: 1. Ознайомити з технікою дихання при плаванні.
2. Навчити рухам ногами кролем на грудях і на спині.
3. Сприяти освоєнню з водним середовищем в іграх на воді.
4.Сприяти розвитку координаційних здібностей.
Засоби: інтерактивні матеріали; вправи на освоєння з водним середовищем; імітаційні вправи; ігри на воді; вправи, що сприяють розвитку координаційних здібностей.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 4. Задачі: 1. Навчити техніці дихання при плаванні.
2. Навчити рухам ногами кролем на грудях.
3. Навчити рухам ногами кролем на спині.
4. Сприяти освоєнню з водним середовищем в іграх на воді.
Засоби: інтерактивні матеріали; вправи на освоєння з водним середовищем; вправи на дихання – вправи біля бортика, вправи в русі, з різним положенням рук; рухи ногами кролем на грудях з дошкою; імітаційні вправи; рухливі ігри на воді.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 5. Задачі: 1. Ознайомлення з рухами руками кролем на грудях
2. Навчити диханню при плаванні.
3. Навчити рухам ногами кролем на грудях.
4. Сприяти освоєнню з водою в рухливих іграх.
Засоби: інтерактивні матеріали; імітаційні вправи; вправи на освоєння з водним середовищем; вправи на дихання – вправи біля бортика, вправи в русі, з різним положенням рук; рухи ногами кролем на грудях з дошкою; вправи руками; Вільне плавання.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 6. Задачі: 1. Навчити рухам руками кролем на грудях.
2. Навчити рухам ногами кролем на грудях і на спині.
3. Сприяти розвитку координаційних здібностей.
Засоби: інтерактивні матеріали; імітаційні вправи – рухи руками кролем, рухи ногами кролем. Вправи на видихи у воду – біля бортика, у русі; рухи ногами кролем на грудях з різним положенням рук, з дошкою, рухи ногами кролем на спині з різним положенням рук; вправи кролем – однією рукою, двома руками почергово; ігри на воді; вправи, що сприяють розвитку координаційних здібностей.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 7. Задачі: 1. Ознайомити з рухами руками кролем на спині.
2. Навчити рухам руками кролем на грудях на затримці дихання.
3. Сприяти освоєнню з водним середовищем в іграх на воді.
4.Сприяти розвитку гнучкості.
Засоби: інтерактивні матеріали; імітаційні вправи; рухи руками кролем, руками кролем на спині, рухи ногами кролем; дихальні вправи; вправи кролем – однією рукою, двома руками почергово; ігри на воді; вправи на розвиток гнучкості в плечових суглобах.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 8. Задачі: 1. Навчити рухам руками кролем на спині.
2. Навчити рухам руками кролем на грудях на затримці дихання.
3. Сприяти освоєнню з водою.
4. Сприяти розвитку координаційних здібностей.
Засоби: інтерактивні матеріали; імітаційні вправи; дихальні вправи; вправи біля бортика, у русі; рухи ногами кролем на грудях з різним положенням рук, з дошкою; рухи ногами кролем на спині з різним положенням рук; вправи кролем та кролем на спині – однією рукою, двома руками почергово з паузою; ігри на воді; вправи, що сприяють розвитку координаційних здібностей.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 9. Задачі: 1. Навчити техніці дихання при плаванні кролем на грудях.
2. Навчити техніці рухів руками кролем на спині.
3. Сприяти освоєнню з водним середовищем в іграх на воді.
4. Сприяти розвитку гнучкості.
Засоби: інтерактивні матеріали; імітаційні вправи; дихальні вправи; вправи кролем та кролем на спині; рухливі ігри на воді; вправи на розвиток гнучкості в плечових суглобах.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 10. Задачі: 1. Навчити техніці дихання при плаванні кролем на грудях.
2. Навчити техніці рухів руками кролем на спині.
3. Вдосконалити рухи ногами кролем на грудях і на спині.
4. Сприяти розвитку витривалості.
Засоби: інтерактивні матеріали; імітаційні вправи; дихальні вправи; вправи кролем на грудях та кролем на спині; ігри на воді; комплекс аеробних вправ.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 11. Задачі: 1. Ознайомити з технікою рухів руками в узгодженні з диханням і рухами ногами при плаванні кролем на спині.
2. Навчити узгодженню рухів руками і дихання при плаванні кролем на грудях.
3. Сприяти розвитку витривалості.
Засоби: інтерактивні матеріали; імітаційні вправи; дихальні вправи; вправи кролем на грудях та кролем на спині; ігри на воді; комплекс аеробних вправ.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 12. Задачі: 1.Ознайомити з технікою плавання кролем на грудях в координації рухів.
2. Навчити техніці плавання в координації рухів на спині.
3. Сприяти розвитку координаційних здібностей.
Засоби: інтерактивні матеріали; імітаційні вправи – рухи ногами і руками кролем з диханням, рухи руками кролем на спині; дихальні вправи; вправи кролем на грудях і на спині; вправи на узгодження дихання з рухами ногами і руками кролем на грудях і на спині; плавання в координації рухів; ігри на воді; вправи, що сприяють розвитку координаційних здібностей.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 13. Задачі: 1.Надати теоретичні відомості з історії виникнення і розвитку способу плавання брас.
2.Ознайомити з технікою простих закритих та відкритих поворотів.
3.Навчити рухам ногами брасом.
4.Сприяти розвитку гнучкості.
Засоби: інтерактивні матеріали, імітаційні вправи: повороти закриті і відкриті, рухи ногами брасом; вправи біля бортику - рухи ногами брасом в різних вихідних положеннях; вправи на розвиток гнучкості в суглобах ніг.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 14. Задачі: 1. Навчити рухам руками брасом.
2. Навчити рухам ногами брасом.
3. Вдосконалити техніку плавання кролем на грудях і на спині.
4. Сприяти розвитку швидкості.
Засоби: інтерактивні матеріали; імітаційні вправи; вправи брасом – рухи ногами, рухи руками, узгодження рухів з диханням; вправи кролем на грудях, на спині; естафети.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 15. Задачі: 1.Навчити узгодженню рухів ногами, руками з диханням при плаванні брасом.
2. Навчити техніці плавання брасом в координації рухів.
3 .Сприяти розвитку швидкості.
Засоби: інтерактивні матеріали, імітаційні вправи; вправи брасом – рухи ногами, рухи руками, узгодження рухів з диханням, плавання в координації рухів; вправи кролем на грудях, на спині, плавання в координації кролем на грудях і на спині в естафетах.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 16. Задачі: 1. Сприяти прояву основних фізичних якостей.
Засоби: контрольні нормативи – стрибок з місця вгору, човниковий біг 4х9 м з високого старту, нахил тулуба з положення сидячи, згинання-розгинання рук в упорі лежачи.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 17.
Виконання модульної контрольної роботи.
Практичне заняття № 18.
Проведення заліку.
- Самостійна робота студента
Підготовка до практичних занять, експрес-опитування та підготовка до складання тестів з фізичної підготовленості, виконання модульної контрольної роботи (17-й тиждень).
Політика та контроль
- Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Правила відвідування занять: студенти, які спізнилися на заняття, до них не допускаються; студенти допускаються до занять за наявності у них спортивного одягу та спортивного взуття, та наявності довідки щодо їхньої медичної групи за станом здоров’я.
Правила поведінки на заняттях: вимкнення телефонів, дотримання вимог з техніки безпеки.
Правила захисту індивідуальних завдань: дотримання принципу академічної доброчесності
Сума заохочувальних балів не може перевищувати 10 балів.
- політика дедлайнів та перескладань: заняття, що пропущені без поважних причин, відпрацьовуються у відведені для цього строки в кінці семестру. У студентів є можливість двох перескладань у присутності комісії.
- інші вимоги, що не суперечать законодавству України та нормативним документам Університету: під час складання тестування студентам слід дотримуватися правил техніки безпеки.
- політика щодо академічної доброчесності: політика, принципи академічної доброчесності та норми етичної поведінки студентів і працівників Університету визначені у кодексі честі КПІ ім.. Ігоря Сікорського (див: https//kpi.ua/code).
- Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
1. Виконання тестових завдань на практичних заняттях
На практичних заняттях № 1-16 тестові завдання (відповідно до теоретичної та практичної складових) оцінюються кожна складова в 1 бал.
Максимальна кількість балів за тестові завдання – 32 балів.
2. Модульна контрольна робота МКР
Проводиться на 17-му практичному занятті у формі тесту, що містить 36 тестових завдань, кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала.
Максимальна оцінка – 18 балів.
3. Тести з фізичної підготовленості - 50 балів.
Чол. |
55 |
52 |
49 |
46 |
43 |
40 |
≤39 |
Жін. |
45 |
42 |
39 |
36 |
33 |
30 |
≤29 |
Бали |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
0 |
Човниковий біг 4 х 9 м (сек)
Чол. |
9,0 |
9,4 |
9,8 |
10,3 |
10,8 |
11,0 |
>11,0 |
Жін. |
10,4 |
10,7 |
11,2 |
11,6 |
12,0 |
12,3 |
>12,3 |
Бали |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
0 |
Силова вправа: чоловіки, жінки – згинання-розгинання рук в упорі лежачи (разів)
Чол. |
38 |
32 |
28 |
24 |
22 |
20 |
<5 |
Жін. |
20 |
15 |
12 |
10 |
8 |
7 |
<7 |
Бали |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
0 |
Вправа на гнучкість (см)
Чол. |
13 |
11 |
9 |
7 |
5 |
3 |
<3 |
Жін. |
16 |
14 |
12 |
10 |
8 |
6 |
<6 |
Бали |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
0 |
За окремим графіком протягом семестру: плавання вільним стилем без урахування часу (м)
Чол. |
100 |
75 |
50 |
25 |
<25 |
Жін. |
100 |
75 |
50 |
25 |
<25 |
Бали |
10 |
8 |
6 |
4 |
0 |
Календарний контроль проводиться протягом семестру як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу. Позитивний результат з КК студент отримує коли його поточний рейтинговий бал складає не менше 50% від максимально можливого на момент проведення КК.
Остаточна оцінка опанування студентом освітнього компонента оцінюється за результатом його роботи за семестр з переведенням його рейтингових балів до університетської шкали оцінювання (Таблиця 1).
Остаточний рейтинг студента не може перевищувати 100 балів!
Семестровий контроль – залік.
Якщо за результатами роботи у семестрі студент набрав менше 60 балів або він бажає підвищити свій рейтинговий бал, то на останньому за розкладом занятті (18-й тиждень), йому надається можливість виконати інтегральну залікову контрольну роботу, а його попередній рейтинг анулюється.
Залікова контрольна робота проводиться у формі тестування. Студенту пропонується інтегральний тест, що містить 50 питань, кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
Максимальна кількість балів за інтегральний тест – 100 балів.
Відповідність рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:
Таблиця 1
Рейтингові бали студента |
Оцінка за університетською шкалою |
95 – 100 |
Відмінно |
85 – 94 |
Дуже добре |
75 – 84 |
Добре |
65 – 74 |
Задовільно |
60 – 64 |
Достатньо |
< 60 |
Незадовільно |
- Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
Під час проходження навчального матеріалу з навчальної дисципліни передбачено використання сучасних технологій в навчальному процесі. Протягом навчального періоду передбачено використання студентами засобів та методів самоконтролю за станом здоров'я, дотримання ними вимог з попередження травматизму та захворювань.
Практичні завдання студентам надаються залежно від поточного стану функціональної готовності їхнього організму та ступеню їхнього оволодіння технікою виконання спортивних та фізичних вправ.
Методика реалізації завдань регламентується правилами техніки безпеки та здійсненням студентами самостійного контролю за станом основних функціональних систем.
На практичних заняттях вирішуються завдання з підвищення рівня розвитку фізичних і психічних якостей, використовуються аналітичні підходи до вибору методів розвитку сили окремих м'язів та їх груп, а також методи та засоби активного відпочинку і відновлення організму.
Під час занять, відповідно до вимог та форм організації навчальних занять з плавання, використовується навчальний інвентар та спортивно-технічна база.
До програмного матеріалу для груп початкової фізичної підготовки включено:
- фізичну підготовку, основною метою якої є створення бази для підвищення рівня майстерності за допомогою загально-фізичних засобів підготовки;
- технічну підготовку, основною метою якої є вдосконалення індивідуальної техніки, розширення діапазону рухових навичок.
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено: в.о. завідувача кафедри технологій оздоровлення і спорту, к.п.н., доцент Бойко Ганна Леонідівна
к.п.н., доцент, Новицький Юрій Володимирович
ст.викладач Смірнов Костянтин Миколайович
Ухвалено кафедрою технологій оздоровлення і спорту (протокол № ___ від________ 2021)
Погоджено Методичною радою університету (протокол № ____ від __________ 2021)